مخوف ترین شکنجه های تاریخ

 ایران: پادشاهان و حاکمان بی‌رحم در طول تاریخ برای برخورد با مخالفان خود دست به اقدام‌های وحشیانه‌ای می‌زدند.

در این مسیر، شکنجه‌ مخالفان و زندانیان با ابتکارات هولناک همراه بود و شکنجه‌گران با روش‌های مختلف به این کار دست می‌زدند. بازخوانی ۱۰ روش ویژه که در سال‌های دور و گذشته در کشور‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفت نشان می‌دهد که چه سرنوشت‌هایی برای گذشتگان رقم خورده است.

شکنجه با بامبوی چینی
بامبو یکی از سریع‌‌ترین گیاهان در جهان از لحاظ رشد است. بعضی از انواع چینی آن تا یک متر در روز رشد می‌کنند. برخی از مورخان معتقدند شکنجه به وسیله بامبو نخستین بار توسط چینی‌‌ها و سپس در جنگ جهانی دوم توسط ارتش ژاپن صورت گرفته است.

شیوه انجام این شکنجه بدین صورت است که نوک بامبو‌ها را تیز کرده تا به صورت نیزه در آیند و سپس زندانی را به طور افقی بالای بامبو‌ها آویزان می‌کنند و قد بامبو‌ها بسرعت رشد کرده و پوست بدن قربانی را شکافته و از میان بدن او رشد می‌کند و متهم به آرامی و با درد جان می‌دهد.

* قفس آهنی
بسیاری از محققان معتقدند که این نوع از شکنجه برگرفته از یک افسانه وحشتناک است. این اتاقک آهنی با میخ‌های تیزی که در آن تعبیه شده مته‌مان را می‌ترساند تا به همه چیز اعتراف کنند. قفس‌آهنی در اواخر قرن ۱۸ همزمان با نزول تفتیش عقاید مذهبی از طرف کلیسا‌های کاتولیک به وجود آمد. شیوه کار این دستگاه به این صورت است که متهم را داخل این اتاقک آهنی انداخته و در آن را می‌بندند.

دیواره درونی این قفس مجهز به میخ‌های کوچکی هستند که بدن قربانی را سوراخ نمی‌کنند و تنها او را زخمی می‌کنند. معمولاً مجرم پس از چند دقیقه اعتراف می‌کند و اگر لجاجت کرده و سکوت اختیار کند از طریق حفره‌های ویژه درون قفس چنگک‌ها، تیغه‌‌ها و شمشیر‌های دو دم فشار را چندین برابر کرده و درد غیر قابل تحملی را ایجاد می‌کنند.

سرانجام مجرم برای مدت طولانی در قفس مانده و بر اثر شدت خونریزی می‌میرد. در برخی از مدل‌های این دستگاه میخ‌هایی برای چشم‌‌ها تعبیه شده‌اند که آن‌ها را از حدقه درمی‌آورند.

گاو نر برنزی
این دستگاه مرگبار نخستین بار توسط کوپر اسمیت پریلو به سفارش حاکم ستمگر سیسیلی فلاریسو که عاشق شکنجه و کشتن مردم به راه‌های غیر معمول بود ساخته شد که بعد‌ها استفاده از این دستگاه توسط یونانیان باستان گسترش پیدا کرد.

ظاهراً این دستگاه به شکل یک گاو توخالی از جنس مس است. شیوه کار این دستگاه به این صورت است که متهم را درون این تندیس مسی انداخته و زندانی می‌کردند. زیر گاو مسی آتش می‌افروختند و قربانی را زنده زنده کباب می‌کردند. ساختار دستگاه به گونه‌ای است که فریاد‌های قربانی از طریق دهان گاو همانند صدای گاو شنیده می‌شد.

قفس موش صحرایی
این شکنجه از چین باستان بود که بعد‌ها توسط رهبر انقلاب قرن ۱۶ هلند، دیریک سونو گسترش یافت. شیوه اجرای این شکنجه بدین صورت است که متهم را روی یک میز برهنه کرده و به حالت خوابیده می‌بندند. سپس یک قفس سنگین پر از موش‌های صحرایی گرسنه را روی شکم یا سینه زندانی قرار می‌دهند. کف قفس دارای دریچه‌ای است که به اندازه مخصوصی قابل باز شدن است.

در بالای قفس زغال داغ قرار می‌دهند به گونه‌ای که موش‌های صحرایی بر اثر شدت گرمای ذغال‌‌ها به جنب و جوش افتاده و برای فرار از گرما از دریچه مخصوص انتهای قفس راه خود را با گاز گرفتن و دریدن بدن زندانی باز می‌کنند.

شکنجه و اعدام توسط فیل
این شکنجه قرن‌‌ها در کشور هند و هندوچین مورد استفاده بوده است.
از آنجا که فیل حیوان باهوشی است آموزش دادن آن برای لگدزدن به متهم کار بسیار آسانی است که ظرف مدت چند روز امکان‌پذیر است. شیوه انجام این شکنجه به این صورت است که متهم را روی سطح زمین می‌بندند و به فیل آموزش دیده دستور می‌دهند که به سر متهم لگدبزند. گاهی اوقات نیز برای عبرت دیگران و گرفتن اقرار به فیل دستور می‌​د‌هند که سر، دست و پای متهم را لگد کند.

ماشین کشش چرخ‌دنده‌ای
یکی از مخوف‌‌ترین و کاربردی‌‌ترین دستگاه‌های شکنجه ماشین‌کشش چرخ دنده‌ای است. این دستگاه نخستین بار ۳۰۰ سال پس از میلاد مسیح توسط ویسنته حاکم مستبد زاراگوزای اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت. هر متهمی که از این شکنجه جان سالم به در ببرد در اثر کششی که به عضلات بدنش وارد می‌شود دیگر قادر به استفاده از آن‌ها نخواهد بود. این دستگاه متشکل از تخت مخصوصی است که غلطک‌های ویژه‌ای در دو سر آن تعبیه شده و توسط طناب ‌سینه و زانو‌های متهم را می‌بندد. هنگامی که شکنجه‌گر غلطک‌‌ها را بچرخاند طناب‌‌ها در جهت مخالف کشیده می‌شوند که این امر سبب کشیدگی بدن متهم می‌شود.
دست‌‌ها و پا‌های شکنجه‌شونده کشیده می‌شوند و بر اثر شدت کشش از مفاصل خود خارج می‌شوند.

کاشت فلز در بدن
این شکنجه یکی از عجیب‌‌ترین راه‌های شکنجه است که اجرای آن به قرون وسطی باز می‌گردد. شیوه انجام آن به این صورت است که شکاف عمیقی روی پای متهم ایجاد می‌کنند و سپس تکه‌ای فلز که معمولاً آغشته به نوعی زهر مخصوص است درون شکاف قرار داده و آن را می‌دوزند. بر اثر شدت درد و سوزش متهم بخت برگشته طاقت خود را از دست داده و محل زخم را می‌شکافد که این امر باعث خونریزی می‌شود و اکثر اوقات در اثر شدت خونریزی جان خود را از دست می‌دهد.

یوغ‌های چوبی
این شکنجه یکی از شکنجه‌های قرون وسطی است که همچنان در زندان‌های کشور چین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در این روش متهم را با یوغ‌های چوبی که دارای تخته‌ای به ارتفاع ۵۰ تا ۸۰ سانتی‌متر، عرض ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر و ضخامت ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر هستند به گونه‌ای می‌بندند که قادر به راه رفتن و ایستادن نباشد. معمولاً گردن، دست‌‌ها و پا‌های متهم را به وسیله این یوق‌‌ها بسته و او را روی تخت خوابانده یا می‌نشانند. این حالت سکون در متهم ایجاد درد شدید و زخم از ناحیه پا و گردن می‌کند.
زندانی قادر به انجام هیچ حرکتی نیست و زجر بسیاری را تحمل می‌کند.

دستگاه فشار دهنده سر
از این دستگاه شکنجه بیشتر برای کشیدن اعتراف از متهم بدون کشتن وی استفاده می‌شود که شکنجه‌گر به آسانی می‌تواند آن را به یک دستگاه اعدام وحشتناک تبدیل کند. شیوه استفاده از این دستگاه به این صورت است که سر متهم را درون کاسه فلزی قرار داده و توسط پیچی که در بالای این کاسه قرار دارد فشار زیادی به جمجمه شکنجه شونده وارد می‌کنند. اگر متهم از اعتراف کردن طفره برود شکنجه‌گر پیچ را چرخانده و فشار زیادی را به استخوان‌ جمجمه متهم وارد کرده و آن را از حال عادی خود خارج می‌کند.
اگر مجرم اعتراف نکند مرگ دردناکی را خواهد داشت.

صندلی شکنجه
این شیوه از شکنجه یکی از دردناک‌‌ترین شیوه‌‌ها است. این صندلی متشکل از ۱۰۰۰ میخ کوچک است که قابلیت نفوذ به ارگان‌های حیاتی بدن متهم را ندارند. متهم روی این صندلی نشسته و بر اثر شدت درد مجبور به اقرار و اعتراف می‌شود. این می‌خ‌‌ها به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که باعث جلوگیری از خونریزی سریع متهم می‌شوند و شخص شکنجه شونده تنها بر اثر شدت درد و آن هم پس از چندین ساعت و حتی چند روز جان خود را از دست می‌دهد. معمولاً شخصی که اطلاعات و اسرار مهمی در دست دارد را به تماشای شکنجه شخص دیگری می‌نشانند و اگر لب به اعتراف نگشود خود او را با این دستگاه شکنجه می‌کنند و او را نمی‌کشند تا مهر از زبانش باز شود.

ضرب و شتم ناجوانمردانه معلم سبزواری از سوی اراذل و اوباش

 

حسین ساجدی، معلم مجروح، در ارتباط با این حادثه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این اتفاق، بعد از ظهر روز دوشنبه، دوازده اردیبهشت ماه، در هنرستان کشاورزی ولیعصر رباط‌سرپوش سبزوار رخ داد.

وی درباره علت این حادثه گفت: من مشاور این دبیرستان هستم و برای رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان و همچنین مشاوره، به دبیرستان رفته بودم که مشاهده کردم چند جوان در گوشه‌ای از حیاط، مشغول مصرف مشروبات الکلی هستند.

ساجدی ادامه داد: ابتدا به آنها تذکر دادم که محیط دبیرستان را ترک کنند، اما آنها به کار خود ادامه دادند و زمانی‌که متوجه شدند دانش‌آموزان قصد دارند به نیروهای پلیس اطلاع دهند، به سوی من حمله‌ور شدند و با چاقو، زنجیر و شمشیر به جان من افتادند.

وی افزود: در پی این حادثه، از ناحیه سر و کتف و دست و پا و کمر، به شدت مجروح شدم و بلافاصله به بیمارستان منتقل شدم.

ساجدی با اشاره به پیگیری‌های نیروی انتظامی برای دستگیری ضاربان افزود: نیروی انتظامی، ظرف مدت 48 ساعت، ضاربان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی داد.

وی اضافه کرد: مسئولان آموزش و پرورش سبزوار و همچنین مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در بیمارستان به ملاقاتم آمدند و از این طریق از آنها تشکر می‌کنم.

سابقه روز معلم

به نقل ازوبلاگ آقااجازه

سابقه روز معلم به 12اردیبهشت 1340 می رسد ، 12اریبهشت 1340 خیابان های تهران شاهد انبوه معلمان و اموزگارانی بود، که برای تحقق خواسته های صنفی و افزایش حقوق، دست به اعتراض زده بودند ، اعتراض معلم ها، رفته رفته به درگیری با پلیس کشیده شد، شلیک مستقیم سرگرد ناصر شهرستانی رئیس کلانتری بهارستان که به سر" ابوالحسن خانعلی" معلم ساده ی دبیرستان جامی اصابت کرد، آتش خشم معلمان را شعله ور کرد ،دیری نپائید که زبانه های این اتش ، دولت وقت را مجبور به استعفا نمود .

 18اردیبهشت همان سال  معلم ها اجتماع بزرگتری را شکل دادند وان روز اعلام کردند از این پس 12 اردیبهشت را به عنوان روز معلم گرامی می دارند.

  از ان زمان تاکنون به 12 اردیبهشت که می رسیم، سهم معلمان در عالم واقعیت و دنیای بیرون از واژه ها ، تنهاتکرار مکررات و تسلل وعدها بوده است و ان چه که به فراموشی رفته است ، توجه جدی به دغدغه های معلمان بخصوص در بعد اقتصادی و معیشت ورفاه بوده است .

متن کامل این مقاله دروبلاگ همکارمحترم رسول پاپایی


ميز ضد زلزله مدارس ساخته شد

چه شود؟

همکاران محترم روزتان مبارک

امیدوارم همیشه خوش وخرم باشید

 


مردودی از دوره راهنمایی حذف می‌شود/تغییر نحوه ارزشیابی دوره راهنمایی

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در پاسخ به این پرسش که «آیا مردودی از دوره راهنمایی حذف خواهد شد»، اظهار داشت: در حال حاضر دوره راهنمایی به شیوه سالی ـ واحدی است ولی در نظام آموزشی جدید، فرمت و سیستم ارزشیابی و امتحانات تغییر پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ارزشیابی در دوره ابتدایی، توصیفی است که اصطلاحاً به آن فرایندمحور می‌گویند و در دوره راهنمایی به سمت ارزشیابی ترکیبی حرکت می‌کند به این معنی که ترکیبی از نتیجه و فرایندمحوری خواهد شد.

سحرخیز با بیان اینکه نتیجه‌محوری به معنی نمره است و فرایندمحوری جنبه توصیفی دارد، اضافه کرد: در دوره راهنمایی به دنبال این هستیم که ارزشیابی توصیفی و کمی باشد، به این معنی که یک بخش نمره و بخش دیگر فعالیت‌هایی باشد که دانش‌آموز انجام می‌دهد. 

وی با بیان اینکه استرس، نگرانی یا افت تحصیلی در برخی دروس در مقایسه با بعضی کشورها بالاست، گفت: در حال حاضر معیارهای دقیق ارزشیابی را آنگونه که باید رعایت نمی‌کنیم و از روش‌های تدریس کهنه و سنتی به جای بهره‌ بردن از فناوری‌های نوین، استفاده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: باید یادگیری در مدرسه اتفاق بیفتد و از روش‌ها و شیوه‌های نو و فناوری جدید استفاده شود؛ در این حالت اصلاً مردودی معنا ندارد، چون افت معنا نخواهد داشت؛ اگر در بعضی از دروس افت داریم قطعاً بدانید تنها دانش‌آموز مقصر نیست بلکه باید دنبال مقصر در کتاب‌های درسی، معلم، شیوه‌ها و محیط آموزش نیز بگردیم و ببینیم چه خلأهایی وجود دارد و حلقه مفقوده کجاست.

وی اظهار داشت: در نظام جدید آموزشی قرار است تمام فعالیت‌ها و علائق دانش‌آموز، محور ارزشیابی قرار گیرد و دیگر نگرانی مردودی وجود نخواهد داشت؛ به نظرم می‌رسد که باید نگاهمان را نسبت به ارزشیابی تغییر دهیم و به این سمت و سو برویم که در دنیا مردودی معنا ندارد و در راهنمایی نیز نباید معنا داشته باشد.

جغرافی سوم درس 18+این عکس چیه؟

غیرکاشمریها بگن این چیه؟


گچ وتخته س ی ا ه:درجغرافی سوم درس 18 درآخردرس گفته اگردرروی نصف النهارمبداساعت 12ظهردوشنبه باشد درنصف النهار180درجه ساعت چنداست؟باتوجه به اینکه مشخص نکرده 180 درجه شرقی یاغربی جواب درست چیست؟

دکترچوبینه:توجه كنيم۱۸۰ درجه دقيقا نقطه مقابل نصف النهار مبدا خواهد بود بنابراين ديگر بحث شرقي يا غربي بودن آن موضوعيت ندارد  پاسخ اين است كه با توجه به تفاوت ساعت براي هر 15 درجه يك ساعت بنابراين:
180تقسيم بر 15 مي شود 12
12+ 12= 24 پس ساعت 24 يا نيمه شب است .و اين فقط براي يك لحظه است.

بدون توضیح

ابتکار معلم سیرجانی در یادگیری خوب دانش‌آموزان

 

خبرگزاری فارس: معلم سیرجانی موفق شد، تابلوهای راهنمایی و رانندگی را با ابتکار و ماندگار در کلاس درس خود آموزش دهد.

خبرگزاری فارس: ابتکار معلم سیرجانی در یادگیری خوب دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، نرگس عزت‌آبادی معلم کلاس چهارم دبستان نجمه سیرجان با استفاده از هنر کوبلن‌بافی موفق به ابداع‌ یادگیری ماندگار در آموزش تابلوهای راهنمایی و رانندگی به دانش‌آموزان شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سیرجان اظهار داشت: با توجه به طرح همیار پلیس و عضویت دانش‌آموزان کلاس در این طرح با همکاری و همیاری والدین آنان علائم راهنمایی و رانندگی را روی گونی طراحی و تحویل دانش‌آموزان دادم تا در اوقات فراغت کوبلن‌دوزی شود.

عزت‌آبادی افزود: پس از مدت یک ماه دانش‌آموزان موفق شدند، تابلوهای کوبلن خود را به شکل زیبا تولید کنند و اکنون تمام‌ اعضای کلاس‌ به تابلوهای علائم راهنمایی رانندگی آشنایی کامل دارند.

ناصر ابراهیمی رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سیرجان با تقدیر از ابتکار این معلم سیرجانی گفت‌: این بهترین روش آموزش است و با این روش تمام‌ 170 نفر دانش‌آموز این مدرسه تابلوهای راهنمایی و رانندگی را به خوبی فرا گرفتند.

علیرضا محمود‌آبادی رئیس آموزش و پرورش شهرستان سیرجان نیز در ابتکار این معلم کلاس چهارم گفت‌: این معلم با ابتکار خوب خود در آموزش یک نوع یادگیری پایدار را که کار اصلی آموزش و پرورش است به ظهور رساند و نتیجه خوبی هم بگیرد.

وی افزود‌: با ابتکار این معلم تمام ‌دانش‌آموزان و حتی همکاران دبستان نجمه سیرجان تابلوها و قوانین راهنمایی و رانندگی را به شکل اصولی فرا گرفتند.

به گزارش فارس، این معلم و دانش‌آموزان امروز از سوی راهنمایی و رانندگی شهرستان سیرجان مورد تشویق قرار گرفتند.